GDPR
Zásady ochrany osobních údajů
Správci osobních údajů:
JUDr. Pavel Kosnar, IČ 47708018, se sídlem 301 00 Plzeň, Veleslavínova 363/35, zápis u České advokátní komory pod č. 10484 a JUDr. Petr Sladký, IČ 75945622, se sídlem 301 00 Plzeň, Veleslavínova 363/35, zápis u České advokátní komory pod ev. č. 12902, jako trvale spolupracující samostatní advokáti ve smyslu ust. § 15e a 15f zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii v platné znění, tímto informují své klienty (dále jen "Klient"), jimž poskytují právní služby (dále jen "Služby"), o zpracování jejich osobních údajů, v souladu s platnými právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů, zejména zák. č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Shora uvedení advokáti jsou ve smyslu obecného nařízení o ochraně osobních údajů společným správcem osobních údajů (dále jen "Správce").
Správce chrání veškeré zpracovávané osobní údaje jako přísně důvěrné. Bezpečí osobních údajů Klienta je pro správce jedna z priorit. Správce je v rámci plnění svých zákonných povinností oprávněn zpracovávat osobní údaje svých Klientů pro níže uvedené účely, v odpovídajícím rozsahu, a po dobu k tomu nezbytnou. Kontaktní údaje Správce - Korespondenční adresa: 301 00 Plzeň, Veleslavínova 363/35; telefonní číslo +420 377 225 950; e-mail: kancelar@judrkosnar.cz
I. Účely zpracování osobních údajů
a) Základním účelem zpracování osobních
údajů je poskytování právních služeb
v souladu se zákonem č. 85/1996 Sb., o advokacii, v platném znění,
konkrétně:
•
konzultační a
poradenská činnost zejména v oblasti občanskoprávní, obchodněprávní,
pracovněprávní, práva nemovitostí a další;
• vymáhání
pohledávek;
• komplexní
právní služby ve věcech zakládání obchodních společností, jejich změn, včetně
transformací;
• sepis a revize
právních dokumentů ze všech výše uvedených oblastí práva;
• úschova
finančních prostředků.
b) Plnění právních povinností Správce -
předávání osobních údajů správním orgánům, soudům a jiným orgánům veřejné moci
v souladu s právními předpisy, např.
•
plnění povinností
vyplývajících ze zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, v platném znění
(např. řádné vedení advokátního spisu, seznam kontaktů apod.), včetně
doprovodných předpisů, zejména vyhl. č. 177/1996 Sb., v platném znění a usnesení č. 7/2004 Věstníku ve znění usnesení
č. 3/2008;
•
plnění povinností
vyplývajících ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti
legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu,
v platném znění;
• plnění
povinností vyplývajících ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném
znění;
•
plnění
povinností vyplývajících ze zákona č. 586/1992 Sb., o dani z příjmů,
v platném znění;
•
plnění
povinností vyplývajících ze zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
hodnoty, v platném znění;
•
plnění
povinností vyplývajících ze zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v
platném znění;
•
plnění dalších povinností
vyplývajících z právních předpisů, jimiž je advokát při své činností
vázán.
c) Ochrana oprávněný zájmu Správce
• identifikace Klienta vy smyslu zákona o
advokacii a zák. č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci
výnosů z trestné činnosti
•
případné vymáhání nároků z příslušné
smlouvy o poskytování právních služeb či vedení sporu ohledně příslušné smlouvy
či jejího předmětu;
•
ochrana majetku Správce.
•
ochrana před zneužitím webových stránek
II. Rozsah zpracovávaných osobních údajů
Správce zpracovává osobní údaje v následujícím rozsahu:
1) Pro účely uvedené v čl. I. písm. a) této informace
a) Klient - právnická osoba:
• osobní údaje, jež byly Správci předány s
vědomím kontaktních osob Klienta - právnické osoby a/nebo zaměstnanců Klienta -
právnické osoby (jméno, příjmení, titul, kontaktní údaje, údaje o zdravotním stavu
(zvláštní kategorie osobních údajů) v případě, že pro poskytnutí Služby to je
nezbytné (např. zpracování pracovněprávních dokumentů, včetně výpovědi ze
zdravotních důvodů apod.).
b) Klient - fyzická osoba:
• jméno, příjmení,
• kontaktní údaje, vč. e-mailové adresy a tel.
čísla,
• datum narození a rodné číslo,
• údaje o zdravotním stavu (zvláštní kategorie
osobních údajů) v případě, že pro poskytnutí Služby to je nezbytné (např.
zpracování výpovědi z pracovního poměru ze zdravotních důvodů apod.),
• IČ a DIČ v případě podnikajících fyzických
osob,
• číslo
účtu a jiné transakční údaje
2) Pro
účely uvedené v čl. I. písm. b) této informace
a) Klient - právnická osoba:
• údaje ke zjištění a ověření totožnosti osoby,
která je členem statutárního orgánu Klienta.
b )Klient - fyzická osoba:
• jméno, příjmení,
• rodné číslo, a nebylo-li přiděleno, datum
narození,
• místo narození,
• pohlaví,
• trvalý nebo jiný pobyt,
• státní občanství,
• obchodní firma, odlišující dodatek nebo další
označení, místo podnikání a identifikační číslo osoby v případě podnikající
fyzické osoby.
3) Pro účely uvedené v čl. I. písm. c) a d) této informace
• osobní údaje, jež byly Správci předány s vědomím kontaktních osob klienta - právnické osoby a/nebo zaměstnanců klienta - právnické osoby (jméno, příjmení, titul, kontaktní údaje, transakční údaje, údaje o zdravotním stavu (zvláštní kategorie osobních údajů) v případě, že pro poskytnutí Služby to bylo nezbytné (např. spor o neplatnost rozvázání pracovního či obdobného poměru ze zdravotních důvodů apod.) a v rozsahu potřebném.
III. Doba zpracovávání osobních údajů
3) Pro
účely uvedené v čl. I. písm. c) a d) této informace
V souladu se zák. č. 85/1996 Sb., o advokacii, v platném znění ve spojení s usnesením České advokátní komory č. 9/1999 Věstníku ze dne 08.11.1999 je povinností Správce uschovat dokumentaci a klientský spis po dobu 5 let ode dne, kdy ukončil poskytování právních služeb, pokud právní nebo zvláštní stavovský předpis nestanoví jinak.
IV. Způsob a zásady zpracování osobních údajů, poučení o právech Klienta
Správce je oprávněn zpracovávat osobní údaje manuálně nebo automatizovaně prostřednictvím svých k tomu oprávněných zaměstnanců, prostřednictvím specializované společnosti (účetní, daňový poradce apod.) Osobní údaje jsou uchovávány v zabezpečených databázích.
Správce prohlašuje, že veškeré zpracování osobních údajů Klienta, popřípadě jejich nezbytné předávání, bude prováděno zcela a prioritně s ohledem na jeho soukromí a v souladu s platnými právními předpisy, zejména s platnými právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů a s právními předpisy upravujícími výkon advokacie.
Právo na přístup, opravu, omezení a výmaz osobních údajů
Klient má právo získat od Správce informace, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány. Pokud Správce osobní údaje klientů zpracovává, je povinen poskytnout Klientovi bezplatně kopii zpracovávaných osobních údajů. Klient má dále právo na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají a na doplnění neúplných osobních údajů s přihlédnutím k účelům zpracování, a to i prostřednictvím poskytnutí dodatečného prohlášení.
•
Klient uplatnil právo vznést námitku proti
zpracování osobních údajů; v tomto případě bude zpracování omezeno, dokud
nebude ověřeno, zda oprávněné důvody Správce převažují nad oprávněnými důvody Klienta.
Právo na přenositelnost osobních údajů
Správce poskytne Klientovi osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Klient je oprávněn předat získané osobní údaje jinému správci osobních údajů. Klient si ve své žádosti zvolí, zda má Správce osobní údaje poskytnout Klientovi nebo zda využije právo na to, aby jeho osobní údaje byly předány Správcem přímo jinému správci/zpracovateli, je-li to technicky proveditelné.
Právo vznést námitku
V případě zpracování osobních údajů na základě právního titulu oprávněného zájmu Správce má Klient právo vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů z důvodů, které v námitce popíše. V případě přijetí námitky Správce osobní údaje přestane zpracovávat (ponechá si je pouze uložené) a provede posouzení, zda má závažné oprávněné důvody pro jejich zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami Klienta, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. Pokud Správce dojde k závěru, že takové důvody má, informuje o tom klienta, sdělí mu zároveň možnosti další obrany a ve zpracování osobních údajů pokračuje. Pokud Správce naopak dojde k závěru, že dostatečné důvody pro zpracování osobních údajů nemá, Klienta o tom informuje, zpracování ukončí a provede výmaz osobních údajů.
Vyřizování žádostí klientů při uplatnění jejich práv u Správce
Správce umožňuje Klientovi podání žádostí v různých formách, jež se primárně budou odvíjet od vztahu mezi Správcem a Klientem (písemným formulářem, elektronicky). Jestliže Klient podává žádost v elektronické formě, budou informace poskytnuty v běžně používané elektronické formě, ledaže by Klient ve své žádosti uvedl, že požaduje jiný způsob poskytnutí informací. O opatřeních přijatých na základě žádosti Klienta informuje Správce Klienta do jednoho (1) měsíce od přijetí žádosti, nejpozději však do tří (3) měsíců od přijetí žádosti, byla-li lhůta v případě odůvodněné potřeby prodloužena.
V. Příjemci osobních údajů
Správce je oprávněn za podmínek stanovených platnými právními předpisy předat osobní údaje Klienta za účelem dalšího zpracování osobám (příjemcům), které zpracovávají osobní údaje výhradně pro účely výkonu činnosti, ke které byl takový příjemce Správcem pověřen a převážně na základě smlouvy o zpracování osobních údajů, a/nebo za účelem plněním zákonných či smluvních povinností Správce a/nebo na základě souhlasu se zpracováním osobních údajů uděleného Správci Klientem a/nebo na základě oprávněného zájmu Správce.
Správce je v zákonem stanovených případech oprávněn, resp. povinen
některé osobní údaje předat v souladu s právními předpisy orgánům
činných v trestním řízení, příp. jiným orgánům veřejné moci